Uwaga rodzice!

OGŁOSZENIA DLA RODZICÓW

 

DRODZY RODZICE!

Informujemy, że ze względu na sytuację pandemiczną panującą w kraju i decyzję organu prowadzącego, od 01.08.2020r. rozpoczynamy dyżur wakacyjny z zachowaniem wszelkich zasad zawartych w „Procedurze zapewnienia bezpieczeństwa w związku z zagrożeniem wystąpienia COVID-19 w Przedszkolu nr 16 Koszalka-Opałka.

W kwietniu za pośrednictwem poczty mailowej dokonali Państwo zapisu na dyżur letni.

W związku z tym, że zgodnie z wytycznymi GIS organizować możemy grupy 18-osobowe

i zapewnić opiekę dla 90 dzieci, prosimy o zastanowienie się i podjęcie przemyślanej decyzji w kwestii zapisu Państwa dziecka na sierpień.

Jednocześnie informujemy, że warunkiem przyjęcia dziecka w aktualnej sytuacji na dyżur jest dostarczenie wypełnionych dokumentów (załącznik nr 2 i nr 3 procedury) do 19.06. (piątek) do godz. 10.00., mailowo lub wrzucenie do skrzynki przedszkola.

W przypadku braku miejsc dla dzieci, których rodzice oboje pracują i dostarczą wymagane dokumenty, informujemy, że będą one weryfikowane i w pierwszej kolejności przyjęte zostaną dzieci rodziców pracujących w służbach medycznych, mundurowych, handlu

i służbach wspomagających zwalczanie i przeciwdziałanie covid-19.

 

Rodzice dzieci, które zostały zapisane do innych przedszkoli proszeni są o kontakt mailowy

z wybraną placówką.

SZANOWNI PAŃSTWO!

Informujemy, że zgodnie z decyzją Prezydenta Miasta Ostrowa Wielkopolskiego

dnia 25.05.2010 r.  odwieszamy czasowe zamknięcie przedszkola.

Zgodnie z wytycznymi, możliwość korzystania z przedszkola jest adresowana do dzieci,
których rodzice nie mają możliwości pogodzenia pracy zawodowej z opieką w domu.

W związku z tym, na czas od 25 maja będziemy przyjmować zgłoszenia na podstawie dodatkowych dokumentów, które są umieszczone na stronie internetowej przedszkola oraz przesłane przez nauczycieli w grupach.

Po zapoznaniu się z „Procedurami zapewnienia bezpieczeństwa w związku z wystąpieniem COVID-19 w Przedszkolu nr 16 prosimy o wypełnienie stosownych oświadczeń i przesłanie ich drogą mailową (a pierwszego dnia pobytu dziecka w przedszkolu doniesienie oryginałów) lub wrzucenie do skrzynki na listy do czwartku 21.05. do godz.10.00. Zapis dziecka jest możliwy tylko zgodnie z w/w procedurą (załącznik nr 2 i 3).

Ze względu na bezpieczeństwo dzieci prosimy o o bezwzględne stosowanie się do zaleceń z procedur.

W razie pytań prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy.

P-16 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. TELEFON 62 591 82 95

P-16 –Filia Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. TELEFON 62 72 05 224

aneks1 covid2020

 

 

 

koszalek 

Szanowni Państwo!

W nawiązaniu do pisma otrzymanego w dniu 30.04.2020 r. od Prezydenta Miasta Ostrowa Wielkopolskiego, w związku z możliwością otwarcia placówek przedszkolnych w naszym mieście, zwracamy się do Państwa z zapytaniem o podanie nam informacji ilu rodziców musiałoby z takiej opieki w najbliższym czasie skorzystać. Jednocześnie na podstawie wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego i Ministra Zdrowia, które zostały umieszczone na stronach MEN informujemy, że:

  1. Ze względu na sytuację epidemiczną organ prowadzący może ograniczyć liczebność grupy przedszkolnej.
  2. W pierwszej kolejności z przedszkola powinny skorzystać te dzieci, których rodzice nie mają możliwości pogodzenia pracy z opieką w domu.
  3. Pierwszeństwo mają dzieci pracowników systemu ochrony zdrowia, służb mundurowych, pracowników handlu i przedsiębiorstw produkcyjnych, realizujący zadania związane z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.

Informację o ewentualnym skorzystaniu z opieki przedszkolnej proszę zgłaszać nauczycielowi prowadzącemu grupę do 02.05.2020 r. do godz. 18.00.      W zależności od ilości zgłoszeń będziemy je weryfikować indywidualnie.

 

************************************************************************

1) Informujemy, że Przedszkole nr 16 Koszałek - Opałek pełni dyżur wakacyjny w sierpniu 2020 r.

Prosimy o zgłaszanie dzieci na dyżur drogą mailową na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

W mailu prosimy podać: imię nazwisko dziecka, grupę; bądź nr przedszkola w przypadku zapisu dziecka z innej placówki.
W mailu zwrotnym otrzymacie Państwo informację potwierdzającą zapis na dyżur.

 

DRUK ZGŁOSZENIA - KLKINIJ

Nie przyjmujemy zgłoszeń na dyżur wakacyjny telefonicznie. Prosimy o zrozumienie trudnej sytuacji.

Od 14 kwietnia do 23 kwietnia 2020 r. przyjmujemy zapisy do naszego przedszkola, w miarę posiadanych miejsc.

Od 24 kwietnia do 30 kwietnia – jeśli będą jeszcze wolne miejsca – zapisujemy dzieci z innych placówek.

W sprawie zapisu na dyżur wakacyjny do innych przedszkoli prosimy kontaktować się z wybranym przedszkolem
po wcześniejszym sprawdzeniu terminu i organizacji zapisów na stronie internetowej w danej placówce.

Pozostałe ostrowskie przedszkola pełnią dyżur następująco:

LIPIEC : 2, 3, 6, 9, 10, 14, 15

SIERPIEŃ : 7, 11, 12, 13, 16, 17

*************************************************************************

2) W odpowiedzi na zaistniałą sytuację przygotowaliśmy dla naszych przedszkolaków serię zabaw pt.: „Zabawy z mamą i tatą”.

Jest to pakiet materiałów dydaktycznych do wspólnej domowej nauki dzieci i rodziców.

Od 17 marca na naszym Facebooku umieszczamy gotowe do pobrania materiały dydaktyczne.

Są one podzielone na kategorie wiekowe: 3 - 4 latki oraz 5 – 6 latki.

Zachęcamy do wspólnej nauki i zabawy oraz do dzielenia się z nami efektami Waszej pracy.

Link do przedszkolnego Facebookahttps://www.facebook.com/przedszkole16ostrow/

 *************************************************************************

3) Wydział Edukacji i Sportu – Referat Oświaty informuje, iż na stronach Ministerstwa Edukacji Narodowej pojawiły się odpowiedzi na pytania - O czym należy wiedzieć? Zawieszenie zajęć w szkołach, przedszkolach, placówkach oświatowych.

Informacje dostępne są pod linkiem: https://www.gov.pl/web/edukacja/o-czym-nalezy-wiedziec-zawieszenie-zajec-w-szkolach-przedszkolach-placowkach-oswiatowych--pytania-i-odpowiedzi

  *************************************************************************

Deklaracje i procedury - wznowienie pracy przedszkola

PROCEDURA COVID - kliknij

ZAŁĄCZNIK NR 2 DLA RODZICÓW - kliknij

Nowa poradnia psychologiczno-psychoterapeutyczna

uwagaAby poznać szczegóły - KLIKNIJ

6 sposobów dla rodziców, jak wspierać dzieci podczas epidemii koronawirusa

UNICEF rozmawiał z dr Lisą Damour, doświadczoną psycholog dla młodzieży, felietonistką „New York Times” i matką dwóch córek, o tym jak stworzyć poczucie normalności w domu w czasach epidemii COVID-19.

Epidemia koronawirusa wywołuje w nas uczucia takie jak lęk, stres i niepewność. Zwłaszcza dzieci silnie je odczuwają. Chociaż każde dziecko inaczej radzi sobie z takimi emocjami, to w obliczu zamkniętej szkoły, odwołanych wydarzeń i izolacji od przyjaciół, będą musiały czuć wsparcie i miłość najbliższych. Teraz bardziej niż kiedykolwiek. Oto 6 wskazówek, jak wspierać dzieci w tym trudnym czasie.

  1. Bądź spokojny

Rodzice powinni spokojnie rozmawiać ze swoimi dziećmi o koronawirusie. Ważne, aby powiedzieć dzieciom, o istniejącej możliwości, że ktoś z Was w pewnym momencie będzie mieć objawy, które często są bardzo podobne do przeziębienia lub grypy. Rodzice powinni zachęcać dzieci, aby informowały ich, jeśli nie czują się dobrze lub gdy boją się wirusa. Tylko dzięki temu rodzice będą mogli jak najszybciej im pomóc. Zapewnij swoje dziecko, że choroba wywołana koronawirusem przebiega na ogół łagodnie, szczególnie u dzieci i młodzieży. Należy również pamiętać, że wiele objawów COVID-19 można leczyć. Warto przypomnieć dzieciom, że są rzeczy, które możemy zrobić, aby zapewnić bezpieczeństwo sobie i swoim najbliższym: często myć ręce, nie dotykać twarzy i zostać w domu.

  1. Trzymaj się rutyny

Dzieci potrzebują rutyny. Kropka. My, dorośli, musimy bardzo szybko opracować zupełnie nowy plan dnia, aby przetrwać w tych trudnych czasach, mówi dr Damour. Zdecydowanie polecam stworzenie harmonogramu, który obejmuje zarówno czas na zabawę, możliwość kontaktu telefonicznego z przyjaciółmi, a także czas „wolny od technologii” i czas na prace domowe. Musimy zastanowić się, co dla nas jest ważne i zbudować strukturę, która to odzwierciedla. Dużym wsparciem dla naszych dzieci będzie zapewnienie przewidywalnego dnia i świadomości, kiedy powinny się uczyć lub pracować w domu, a kiedy mogą się bawić. Dr Damour sugeruje, aby dzieci w wieku 10-11 lat lub starsze zaangażować w przygotowanie planu dnia. Wtedy dajemy im możliwość zastanowienia się nad czynnościami, które chciałyby wykonywać, a następnie pracujemy wspólnie nad ostatecznym kształtem harmonogramu. Jeśli chodzi o młodsze dzieci, to najlepiej zaplanować ich dzień tak, aby najpierw zacząć od obowiązków (szkolnych i domowych), a następnie przeznaczyć czas na zabawę. W przypadku niektórych rodzin robienie planu na początku każdego dnia będzie najlepsze dla dzieci. Inne rodziny mogą uznać, że dobrze będzie zacząć dzień nieco później po spaniu i wspólnym śniadaniu. W przypadku rodziców, którzy nie są w stanie nadzorować swoich pociech w ciągu dnia, najlepiej porozmawiać o harmonogramie z osobą, która opiekuje się nimi i wypracować wspólny plan.

  1. Pozwól dziecku odczuwać emocje

Wraz z zamkniętymi placówkami edukacyjnymi, odwołano szkolne przedstawienia, koncerty, mecze i zajęcia, w których dzieci uczestniczyły na co dzień. Dr Damour radzi, aby po prostu pozwolić dzieciom na smutek: my, dorośli, patrzymy na tę sytuację z perspektywy naszego życia i doświadczeń, a dla nastolatka to poważne problemy. Wspieraj i okaż zrozumienie dla ich smutku i złości z powodu strat, które opłakują. Jeśli masz wątpliwości jak się zachować, to empatia i wsparcie są najlepszym rozwiązaniem.

  1. Sprawdź, jakie informacje o koronawirusie docierają do Twoich dzieci

W mediach krąży wiele nieprawdziwych informacji na temat koronawirusa. Sprawdź, co usłyszało Twoje dziecko lub co uważa, za prawdę. Nie wystarczy podać dziecku faktów, ponieważ - jeśli uznało za prawdę coś co usłyszało wcześniej i połączy to z nowymi informacjami od Ciebie - może dojść do nieporozumienia. Dowiedz się, co Twoje dziecko już wie i wspólnie rozprawcie się z mitami, radzi dr Damour. Jeśli dzieci mają pytania, na które nie znasz odpowiedzi, możecie wspólnie odwiedzić strony internetowe wiarygodnych instytucji państwowych lub organizacji takich jak UNICEF czy Światowa Organizacja Zdrowia.

  1. Stwórz okazje do wspólnego spędzania czasu

W przeżywaniu trudnych emocji bardzo ważna jest równowaga między rozmową o naszych odczuciach, a znajdywaniem rozrywki, która pozwoli rozproszyć myśli. Co kilka dni możecie spędzać wieczór na wspólnej zabawie lub gotować razem posiłki. Nastoletniemu dziecku daj trochę swobody, jeśli chodzi o czas spędzony w telefonie i na mediach społecznościowych. Dostęp ten jednak nie powinien być nieograniczony. Zapytaj swojego nastolatka, jak możecie sobie z tym poradzić? Niech zaproponuje harmonogram korzystania z telefonu i wspólnie zastanówcie się nad planem dnia, radzi dr Damour.

  1. Kontroluj swoje zachowanie

To oczywiste, że dorośli są także zaniepokojeni sytuacją związaną z koronawirusem. Jednak ważne, żebyśmy zrobili wszystko, co w naszej mocy, aby nie dzielić się z dziećmi swoimi lękami i nie okazywać obawy. Może to oznaczać powstrzymywanie emocji, co dla wielu okaże się bardzo trudne. Pamiętajmy, że to rodzice zapewniają swoim dzieciom poczucie bezpieczeństwa. Tę sytuację możemy porównać do jazdy samochodem, gdzie dzieci to pasażerowie, a my prowadzimy auto. Nawet, jeśli odczuwamy niepokój, nie możemy pozwolić, aby udzielił się on najmłodszym, dodaje dr Lisa Damour.

Pozdrawiam serdecznie

dr Monika Kacprzak

Rzecznik Prasowy

UNICEF Polska | ul. Rolna 175 D, Warszawa

Tel.: 48 22 56 80 381 | Kom.: 509 224 588

Znajdź nas na: FacebookTwitterInstagramunicef.pl

………………………………………………………………………

UNICEF_ForEveryChild_Cyan_Horizontal_RGB_POL

Ogólne warunki ubezpieczenia w roku szkolnym 2019/2020